Gelir Ortaklığı

eCPC Nedir? Daha Fazla Kazanmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Martin Trauzold
Son güncelleme Ocak 23, 202015 dk.lık Okuma

Bir Amazon gelir ortağı olarak kaydoldunuz ve komisyonlar kazanmaya başladınız. Peki, gelirinizi en üst düzeye çıkarmak için Amazon Gelir Ortaklığı Programından tam manasıyla faydalanıyor musunuz? Bunun için Tıklama Başına Efektif Maliyet denilen eCPC hakkında daha fazla şey bilmeniz gerekir.

Burada Öğrenecekleriniz:

  • eCPC nedir?
  • Nasıl hesaplanır?
  • Tüm kampanyalarda eCPC’yi neden takip etmelisiniz?
  • Amazon Gelir Ortaklığı kampanyalarım için eCPC’yi nasıl hesaplarım?
  • eCPC takibinin avantajları
  • eCPC’nizi yükseltmek için 10 uygulanabilir öneri

eCPC nedir?

eCPC (Tıklama Başına Efektif Maliyet) gelir ortaklığı pazarlamacıları tarafından kullanılan temel ölçümdür. Gelir ortağının, gelir ortaklığı bağlantısına yönlendirdiği her tıklama için kazandığı ortalama geliri gösterir.


eCPC bu nedenle, tüm gelir ortaklarının takip etmesi gereken ana performans ölçümlerinden biridir. En basit haliyle açıklamak gerekirse, eCPC Amazon’a yönlendirdiğiniz her bir tıklama için elde ettiğiniz ortalama geliri gösterir.

Şayet eCPC takibi yapmıyorsanız ve gelir ortaklığı kararlarınızı şekillendirme konusunda ondan faydalanmıyorsanız, o zaman hazır parayı geri çeviriyorsunuz demektir. Bu makalede size eCPC’nin ne olduğunu, nasıl hesaplanacağını ve bir Gelir Ortağı olarak kazancınızı artırmak için bu önemli performans ölçümünden nasıl faydalanacağınızı göstereceğiz.

eCPC Nasıl Hesaplanır?

eCPC’nin hesaplanması çok kolaydır. Formülü şöyledir:

eCPC = Gelir Ortaklığı Kazançları / Tıklama Sayısı

Mesela, sitenizden veya blogunuzdan bir teklife 100 tıklama yapılmasına aracı olarak 2500 TL komisyon kazandıysanız o halde eCPC’niz 2500/100 = 25 TL’dir. CPC ile kıyaslandığında eCPC daha efektif bir ölçümdür, çünkü hangi teklifin daha çok ödediğini analiz etmenizi sağlar. eCPC kullanarak gelir ortaklığı kazançlarınızı daha hızlı artırabilirsiniz.

eCPC Neden Amazon Gelir Ortakları İçin Takip Edilmesi Gereken Bir Ölçümdür?

Bir gelir ortağı olarak, kazançlarınızı en üst düzeye çıkarmanın yollarını arıyorsunuz. eCPC, kampanyalarınız ve teklifleriniz arasında hangilerinin en iyi performansı sergilediğini hızlı bir şekilde görmenize yardımcı olur.

Şu anda satış başına biri 36 TL, diğeri 40 TL kazandıran iki kampanyayı tanıttığınızı varsayalım. İlk bakışta, 40 TL kazandıran ikinci kampanyanın daha iyi bir teklif olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak, gerçekte öyle olmayabilir.

Hangi teklifin daha iyi olduğunu bulmanıza eCPC şu şekilde yardımcı olur.

A kampanyası için, toplamda 700 tıklamanın her birinden 36 TL’lik bir ödemeye karşılık gelen 100 dönüşüm elde ettiniz. Burada toplam kazancınız 3600 TL’dir ve eCPC’niz 5,14 TL’dir (yukarıda bahsedilen formül ile hesaplanır).

Şimdi, ikinci kampanyaya bakalım. Her birinde toplamda 700 tıklamadan 40 TL’lik bir ödemeye karşılık gelen 70 dönüşüm elde ettiniz. Burada, gelir ortaklığı kazancınız 2800 TL ve eCPC’niz ise 4 TL olur.

Gördüğünüz gibi, daha yüksek ödemeye sahip bir teklifin her zaman daha yüksek kazanç getireceğini söyleyemeyiz. eCPC, hangi tekliflerin daha iyi bir şekilde kazanca çevrildiğine karar vermenize ve gelir ortaklığı gelirlerinizi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur.

Ancak, belirli bir kampanyadan elde ettiğiniz gerçek kârı belirlemek için eCPC’nin yanı sıra, tıklama başına net kârınızı da hesaba katmalısınız.

Tıklama Başına Net Kâr = eCPC – CPC

Tıklama başına elde ettiğiniz kazanç tıklama başına maliyetten yüksekse, o zaman o kampanyadan kâr ediyorsunuz demektir.

Amazon Gelir Ortaklığı Kampanyalarınız İçin eCPC Nasıl Hesaplanır?

1. Tanıttığınız her bir kampanya için yeni bir Takip Numarası oluşturun.
2. Her bir kampanya için ilgili Takip Numarasını açılış sayfasına ekleyin.
3. Raporlar paneline gidin ve her bir kampanyanın performansını görüntülemek için “Takip Numarası” ile Gruplandır özelliğini seçin.
4. “Tıklamalar”, “sipariş edilen tüm ürünler”, “sipariş geliri” gibi çeşitli ölçümleri bulabilirsiniz.
5. Yukarıda verilen formülü kullanarak her bir kampanyaya yönelik eCPC hesaplaması yapmak için bu ölçümleri kullanın.

Bu özellik, her bir kampanyanın kazanma potansiyelini görmenizi ve size daha çok gelir kazandırma olasılığı olan doğru kampanyaları seçmenize yardımcı olur.

eCPC Takibinin Avantajları

Tanıttığınız her bir gelir ortaklığı kampanyası için eCPC takibi yaptığınızda şunları elde edebilirsiniz:

  • Her bir gelir ortaklığı kampanyası veya projesinden elde edeceğiniz net geliri öğrenirsiniz
  • Sizin için maksimum gelir getiren ürünleri/kategorileri belirlersiniz
  • Gelirlerinizi en üst düzeye çıkarmak için daha fazla tanıtmanız gereken ürünleri/kategorileri belirlersiniz
  • Gerçekleşen her bir satış için sağlanan komisyona bakmaksızın, size daha yüksek gelir sunan teklifleri görmek için farklı ürünleri karşılaştırırsınız
  • Hangi web sitelerin/blogların/sosyal medya ağlarının/reklam platformlarının size en yüksek verimi ve geliri sunduğunu öğrenirsiniz
  • Kampanyalarınızın ilerlediğini veya gerilediğini görmek için son performans verilerinizle geçmiş verilerinizi karşılaştırırsınız
  • Daha kolay kazanmanızı sağlayan düşük ücretli üyeliklerden mi, yoksa kazanması zaman alan daha yüksek ücretli üyeliklerden mi daha çok kazanmakta olduğunuzu öğrenirsiniz
  • Bir kampanyayı tanıtmak için yaptığınız harcamayla elde ettiğiniz geliri karşılaştırarak ücretli reklamların buna değer olup olmadığını anlarsınız
  • Geçersiz ve bozuk bağlantıları belirler ve onları düzeltmenin yollarını ararsınız
  • Hangisinin daha efektif ve kârlı olduğunu görmek için sitenizin/blogunuzun iki farklı versiyonu üzerinden A/B testi gerçekleştirirsiniz.

eCPC’nizi Yükseltmek ve Gelir Ortaklığı Kazançlarınızı Artırmak İçin 10 Uygulanabilir Öneri

1. Bildiğiniz ve Güvendiğiniz Ürünleri Tanıtın

Her ne kadar bu tüm gelir ortaklığı üyeleri için en temel önerilerden biri olsa da, yeterince vurgulanmıyor olabilir. Bilmediğiniz ve güvenmediğiniz ürünleri veya markaları tavsiye ettiğinizde sadık okuyucularınızı uzaklaştırma ihtimaliniz vardır.


Tanıttığınız ürünler/markalar konusunda seçici davranın. Bir ürünü daha önceden denerseniz samimi ve güvenilir bir etki bırakırsınız. Tıklamaları satışa çevirmek istiyorsanız bu çok önemlidir.

Bunun yanı sıra, bazı ürünler her zaman ilk tercihiniz olmaz. Ancak bu, okuyucularınızın onları tercih etmeyeceği anlamına gelmez. Böyle durumlarda, söz konusu ürünle ilgili olumlu ve olumsuz yönleri sıralamakta fayda var, böylece okuyucularınız o ürünle ilgili kendi kararlarını verebilirler.

Tavsiyelerinizde dürüst ve güvenilir olmayı aklınızdan çıkarmayın ve tanıttığınız ürünle ilgili okuyucularınızın sorma ihtimali olan tüm soruları yanıtladığınızdan emin olun.

2. Başlangıçta Yalnızca Birkaç Ürün Tanıtın

Deneyimli bir gelir ortaklığı pazarlamacısıysanız bu öneriyi es geçebilirsiniz. Bu öneri yeni başlayan gelir ortaklığı üyelerine hitap ediyor.

Tek seferde birçok ürün birden tanıttığınızda şunların olması muhtemeldir:

  • Odak noktanız dağılır ve hedef kitlenize uygun olmayan ürünler tanıtmaya başlarsınız
  • Çok fazla öneriyle okuyucularınızı uzaklaştırma riski vardır
  • Takipçilerinizin güvenini kaybedersiniz.

Yukarıdakilerin hepsi gelir ortaklığı kazancınızda olumsuz bir etki yaratabilir. Başlangıçta belirli bir konuya odaklı bir yaklaşım izleyin ve eCPC hesaplamalarınıza dayanarak kampanya listenizi genişletin.

3. Gelir Ortaklığı Araçlarını Kullanmayı Öğrenin

İlk iki öneri temel kuralları içerir ve bir gelir ortaklığı üyesi olarak muhtemelen kariyerinizin başlarında bu konularla muhatap olmuşsunuzdur. Şimdi, gelir ortaklığı kazançlarınızı önemli ölçüde arttıracak ileri düzey önerilere gelelim.


Doğru gelir ortaklığı araçlarını kullanmak kampanyalardan daha çok kazanmanızı sağlayabilir. Bu araçlar size birçok şekilde yardımcı olabilir:

  • Bağlantı gizleme – sitenizde daha iyi gözükmesi ve komisyonlarınızın heba olmasını önlemek için uzun bağlantıları daha kısa bağlantılara çevirmek
  • Coğrafi konumlara göre bağlantıların yönlendirmelerini iyileştirmek – bu, kullanıcıları ilgili yerel mağaza vitrinlerine yönlendirmeye yardımcı olur. Örneğin, Birleşik Krallık okuyucuları Amazon.co.uk adresine yönlendirilirken, Hindistan’daki okuyucular Amazon.in’deki ürün bağlantısına yönlendirilecektir
  • Okuyucuları çekmek ve yönlendirmek için sitenizde/blogunuzda banner reklamlar kullanmak.

4. Detaylı, Uzun İçerikli Yazılar Yayımlayın

Uzun makaleler ve blog yazıları kullanıcılarınıza yalnızca maksimum değer katmakla kalmaz, aynı zamanda arama sonuçlarında daha yükseklere çıkar. Google’da ilk sayfada görüntülenen yazıların ortalama kelime sayısı 1,890 kelimedir.

Diğer gelir ortaklığı üyeleri arasından bir fark yaratmak istiyorsanız, o zaman okuyuculara maksimum değer sunan, uzun ve yüksek kaliteli makaleler yayımlamaya odaklanmalısınız. Ancak, sırf bunu yapmak için bir makaleyi uzatmayın. Onun yerine, yüksek kaliteli uzun içerikler araştırıp yayımlayın.

5. Bir “Kaynaklar” Sayfası Oluşturun

Tüm popüler ve yüksek kazanç getiren bağlantılarınızı bu sayfada listeleyebilirsiniz. Sayfanın üst kısmına açıklama yazısının tam halini eklediğinizden ve sayfayı güncel tuttuğunuzdan emin olun.

6. Gelir Ortaklığı Markalarıyla İşbirliği Yapmak

Markaların gelir ortaklığı yöneticileri, kazancınızı artırmanız için gelir ortaklığı üyeleriyle sıklıkla bağlantı kurarlar.

Bu markalar, bir ürün satın alırken okuyucularınızın indirimlerden yararlanmaları için “özel kupon kodları” sunarlar.

7. Sitenize Doğru Pencere Öğelerini Ekleyin

Gelir ortaklığı markalarıyla işbirliği yaparak aldığınız özel tekliflerin maksimum dönüşüm sağlaması için sitenizde Smart Bars ve Exit Intent Pop-up gibi pencere öğeleri kullanın.

Ancak, açılır pencerelerin kullanıcı deneyimini olumsuz etkilediğini unutmayın, bu nedenle onları sağduyulu kullanmaya özen gösterin. Exit intent pop-up’lar, bir kullanıcı sitenizden ayrılmak üzereyken ve sitenizi daha seyrek ziyaret ettiğinde aktive olur.

8. Gelir Ortaklığı Markaları Tarafından Oluşturulan İçerikleri Öne Çıkarın

İçeriğinizi kullanarak Gelir Ortaklığı bağlantılarınıza trafiği yönlendirmenin yanı sıra, gelir ortaklığı markalarınız tarafından oluşturulan içerikleri de kullanabilirsiniz.

Kazancınızı en üst seviyeye taşımak için Gelir Ortaklığı Bağlantılarınızı kullanmaya ilaveten, bu içerikleri takipçilerinizle paylaşmak için sosyal medyadan da yararlanın.

9. Popüler İçeriklerinizi Güncelleyin

Bunu yaptığınızda okuyucularınıza yalnızca daha fazla değer katmakla kalmaz, aynı zamanda gelir ortaklığı kazancınızı da arttırmaya başlarsınız. En fazla tıklanan, en yüksek dönüşüme sahip ve en çok gelir getiren en popüler makalelerinizi güncelleyip yeniden paylaşın.

İçeriği güncellemenin haricinde, e-kitap, ağ semineri, podcast, listeler gibi başka bir formatta içeriğinizi yeniden kullanabilirsiniz.

10. Sitenizde Isı Haritalarından Faydalanın

Isı haritaları, kullanıcılarınızın nerelerden sitenize tıkladıklarını (veya tıklamadıklarını) belirlemenize yardımcı olan etkili bir araçtır. Isı haritaları sayesinde oluşturulan bilgileri kullanarak, maksimum dönüşüm için CTA’ları (Eylem Çağrıları) yeniden konumlandırabilirsiniz.

Bir Amazon Gelir Ortağı Olarak Kazancınızı En Üst Düzeye Çıkarın

Amazon Gelir Ortaklığı Programına başlamak kolay olsa da, gelirinizi daha çok artırmanın yollarını arıyorsanız performansınızı takip etmeye ve kampanyalarınızın ölçümlerini değerlendirmeye biraz zaman harcamanız gerekir. Ancak, rakamları takip etmek ve ölçümleri değerlendirmek, özellikle de doğru ölçümlere odaklanmıyorsanız yorucu ve zaman kaybı gibi görülebilir.

Tıklama Başına Kazanca odaklanarak, çabalarınızın size daha yüksek gelir sağlayan kampanyalar, ürünler ve markalar üzerinde yoğunlaşmasını sağlayabilirsiniz. eCPC’nizi yükseltmek ve gelir ortaklığı kazançlarınızı artırmak için burada sıralanan önerilerden faydalanın.