Partnerský marketing

Jaká je vaše eCPC? Co potřebujete vědět, abyste vydělali více

Martin Trauzold
Martin Trauzold
Last updated leden 23, 202015 Min Read

Zaregistrovali jste se jako člen programu Amazon společníci a provize se začaly hrnout. Využíváte však program Amazon společníci v plném rozsahu, abyste maximalizovali své výdělky? Chcete-li tak učinit, musíte se dozvědět více o efektivní ceně za proklik, tzv. eCPC…

Dozvíte se:

  • Co je eCPC?
  • Jak se počítá?
  • Proč byste měli sledovat eCPC u všech kampaní?
  • Jak vypočítám eCPC pro své marketingové kampaně v rámci programu Amazon společníci?
  • Výhody sledování eCPC
  • 10 kroků, jak zvýšit eCPC

Co je eCPC?

eCPC (efektivní cena za proklik) je klíčová metrika používaná partnerskými marketéry. Ukazuje průměrný příjem, který partnerský marketér vydělá za každé kliknutí, které odešle na partnerský odkaz.

eCPC-uk-7
eCPC je proto jednou z klíčových výkonnostních metrik, kterou by měli sledovat všichni partneři. Jednoduše řečeno, eCPC označuje průměrný příjem, který generujete za každé kliknutí, které přesměrujete na Amazon.

Pokud nesledujete eCPC a nepoužíváte tuto statistiku k ovlivňování vašich marketingových rozhodnutí v partnerském marketingu, pak vám peníze protékají mezi prsty. Zde vám ukážeme, co je eCPC, jak ji vypočítat a jak využít tuto klíčovou výkonnostní metriku k maximalizaci vašich výdělků jako Amazon společník.

EPC-UK-1

Jak vypočítat eCPC?

Vypočítání eCPC je poměrně snadné. Vzorec pro výpočet eCPC je:

eCPC = výdělky partnerského marketingu/ počet kliknutí

Pokud jste například obdrželi provizi ve výši € 2 500 tím, že jste přesměrovali 100 kliknutí z vašeho webu nebo blogu na nabídku produktu, je eCPC 2 500/100 = € 25. eCPC je v porovnání s CPC účinnější metrikou, protože vám pomáhá analyzovat, které nabídky se lépe prodávají. Pomocí eCPC můžete rychleji zvýšit své partnerské příjmy.

Proč je eCPC důležitou metrikou pro Amazon společníky?

Jako partner se snažíte maximalizovat své příjmy. eCPC vám pomůže rychle zjistit, které z vašich kampaní a nabídek nejlépe fungují.

Předpokládejme, že vám v současné době běží dvě kampaně, z nichž jedna nabízí výdělek € 36 za každý nákup, druhá nabízí výdělek € 40. Na první pohled budete pravděpodobně předpokládat, že druhá kampaň s výplatou € 40 je lepší. To však nemusí být pravda.

V tomto případě vám eCPC pomůže zjistit, která nabídka je lepší.

U kampaně A jste měli 100 konverzí, každá s výplatou € 36 z celkem 700 kliknutí. Vaše celkové příjmy jsou € 3600 a eCPC (vypočteno podle výše uvedeného vzorce) je € 5,14.

Nyní to porovnejte s druhou kampaní. Měli jste 70 konverzí, každá s výplatou € 40 z celkem 700 kliknutí. V tomto případě jsou vaše partnerské příjmy € 2800 a eCPC € 4.

Jak vidíte, nabídka s vyšší výplatou nemusí nutně znamenat vyšší výdělky. eCPC vám pomůže určit, které nabídky dosahují lepších výsledků a maximalizují vaše partnerské příjmy.

Chcete-li však určit skutečný zisk z konkrétní kampaně, musíte zvážit čistý zisk za proklik spolu s eCPC.

Čistý zisk za proklik = eCPC – CPC

Pokud jsou vaše příjmy za proklik vyšší než cena za proklik, pak na kampani vyděláváte.

Jak vypočítat eCPC pro vaše marketingové kampaně na Amazonu

  1. Vytvořte nové sledovací ID pro každou kampaň, kterou propagujete.
  2. Na hlavní stránku každé kampaně přidejte odpovídající sledovací ID.
  3. Přejděte na panel Přehledy a vyberte možnost „Seskupit podle sledovacího ID“, abyste mohli zobrazit výkon každé kampaně.
  4. Můžete zde najít různé metriky, jako jsou prokliky“, „celkový počet objednaných položek“, „příjem z objednávek“ atd.
  5. Pomocí těchto metrik vypočítejte eCPC pro každou kampaň pomocí výše uvedeného vzorce.

cCPC-uk-2

To vám pomůže posoudit potenciál výdělku každé kampaně a vybrat si správné kampaně, které nabízejí vyšší příjmy.

Výhody sledování eCPC

Když budete sledovat eCPC u každé marketingové kampaně, kterou propagujete, můžete:

  • Zjistit své čisté příjmy z každé marketingové kampaně nebo schématu
  • Identifikovat produkty a kategorie, které pro vás generují maximální zisky
  • Identifikovat produkty a kategorie, které byste měli více propagovat, abyste maximalizovali své zisky
  • Porovnat různé obchodníky a zjistit, kdo vám nabízí vyšší příjmy, bez ohledu na provizi nabízenou za každý dokončený nákup
  • Zjistit, které weby, blogy, sociální sítě, reklamní platformy nabízejí nejvyšší zisky
  • Porovnat dřívější údaje o výkonu s těmi aktuálnějšími a zjistit, zda jsou na tom vaše kampaně lépe nebo hůře
  • Zjistit, zda vyděláváte více na registracích s nižšími náklady, které lze snáze prodat, nebo na registrací s vyššími náklady, jejichž prodej je časově náročnější
  • Pochopit, zda se vyplatí placená inzerce, protože můžete zjistit, kolik vyděláváte v porovnání s tím, kolik utratíte za propagaci kampaně
  • Najít neplatné odkazy i způsoby, jak je aktualizovat
  • Provést A/B testování pro dvě různé verze vašeho webu nebo blogu a zjistit, která je nejúčinnější a nejziskovější.

10 kroků, které vám pomohou zvýšit vaši eCPC a příjmy z partnerského marketingu

1. Propagujte produkty, které znáte a kterým důvěřujete

Přestože se jedná o jeden z nejzákladnějších tipů pro všechny partnerské marketéry, nelze jej dostatečně zdůraznit. Když doporučíte produkty nebo značky, které neznáte nebo kterým nevěříte, pravděpodobně se odcizíte svým věrným čtenářům.

Buďte selektivní u produktů a značek, které propagujete. Pokud jste produkt již sami použili, budete pravděpodobně působit důvěryhodně. To je nezbytné, pokud chcete, aby vaše přesměrované prokliky vedly k nákupu.

Některé produkty zřejmě nebudou vaší první volbou. To však neznamená, že je vaši čtenáři nebudou preferovat. V takových případech je lepší uvést výhody a nevýhody produktu, aby si čtenáři mohli vybrat sami.

Nezapomeňte být ve svých doporučeních upřímní a sebevědomí a připraveni odpovědět na všechny otázky, které čtenáři mohou ohledně propagovaného produktu mít.

2. Na začátku propagujte pouze několik málo produktů

Pokud jste ostříleným partnerským marketérem, můžete tento tip přeskočit. Platí pouze pro začátečníky. Pokud propagujete několik produktů najednou, pravděpodobně:

  • Ztratíte pozornost a začnete propagovat produkty, které neodpovídají vašemu cílovému publiku
  • Riskujete odcizení čtenářů vícero doporučeními
  • Ztratíte důvěru svého publika.

Všechny výše uvedené možnosti mohou mít negativní dopad na vaše příjmy. Na začátku postupujte cíleně a rozvíjejte svůj seznam kampaní na základě výpočtů eCPC.

3. Naučte se používat nástroje partnerského marketingu

První dva tipy jsou základní pravidla a pravděpodobně se s nimi setkáte hned na začátku své kariéry jako partnerský marketér. Nyní se podívejme na pokročilé tipy, které výrazně vylepší vaše příjmy z partnerského marketingu.

eCPC-uk-4

Použití správných nástrojů partnerského marketingu vám může pomoci vydělat více na vašich kampaních. Tyto nástroje mohou pomoci mnoha způsoby:

  • Úprava odkazů – převádí dlouhé odkazy na kratší, které vypadají lépe na vašem webu, a chrání vaše provize před odcizením
  • Optimalizace přímých odkazů na základě geografické polohy – pomáhá přesměrovat uživatele na stránku jejich místního obchodu. Například čtenáři z Velké Británie budou přesměrováni na Amazon.co.uk, zatímco čtenáři z Indie budou přesměrováni na produktový odkaz na Amazon.in
  • Zobrazování bannerových reklam na vašem webu nebo blogu k přilákání čtenářů.

4. Publikování podrobného, dlouhého obsahu

Dlouhé články a blogové příspěvky poskytují uživatelům nejen maximální hodnotu, ale dosahují také vyššího hodnocení ve výsledcích vyhledávání. Průměrný počet slov u článků, které jsou při vyhledávání na Googlu na první stránce je 1 890 slov.

Pokud se chcete odlišit od ostatních partnerských marketérů, musíte se zaměřit na publikování dlouhých vysoce kvalitních článků, které nabízejí čtenářům maximální hodnotu. Nenatahujte však článek jen proto, aby byl dostatečně dlouhý. Místo toho proveďte rešerši na dané téma a publikujte vysoce kvalitní obsah v obsáhlejší formě.

5. Vytvořte stránku „Zdroje“

Na této stránce můžete uvést všechny své oblíbené a vysoce výdělečné partnerské odkazy. Ujistěte se, že jste v horní části stránky uvedli informace, že se jedná o partnerské odkazy, a stránku průběžně aktualizujte.

6. Spolupracujte s partnerskými firmami

Firmy mají často manažery pro partnerský marketing, kteří navazují kontakty s partnerskými marketéry, aby zajistili, že maximalizujete své příjmy. Tyto firmy nabízejí exkluzivní slevové kódy, aby vaši čtenáři mohli při nákupu získat slevu.

7. Začleňte do svého webu správné widgety

Chcete-li zajistit, aby exkluzivní nabídky, které jste obdrželi díky partnerství s firmami, dosáhly maximální konverze, použijte na svém webu widgety, jako jsou Smart Bars a vyskakovací okna Exit Intent.

eCPC-uk-5

Nezapomeňte však, že vyskakovací okna mohou narušit uživatelský dojem, takže je používejte s uvážením. Vyskakovací okna Exit Intent se spustí, když se uživatel chystá opustit váš web, a jsou méně dotěrné.

8. Propagujte obsah vytvořený vašimi partnerskými firmami

Kromě nasměrování provozu na vaše partnerské odkazy pomocí obsahu můžete také použít obsah vytvořený vašimi partnerskými firmami. Pomocí sociálních médií sdílejte tento obsah se svým publikem a pomocí partnerských odkazů maximalizujte výdělky.

9. Aktualizujte svůj oblíbený obsah

Nejen že to poskytuje větší hodnotu pro vaše čtenáře, ale také vám to pomůže maximalizovat vaše výdělky. Aktualizujte a publikujte své nejoblíbenější články – ty, které generují maximální počet prokliků, konverzí a výnosů.
Kromě aktualizace obsahu ho můžete také využít znovu v jiné formě, ať už jako ebook, webinář, podcast, seznam atd.

10. Využijte teplotní mapy na vašem webu

Teplotní mapy (heat maps) jsou účinným nástrojem, který vám pomůže určit, kam uživatelé na vašem webu klikají (nebo neklikají). Pomocí informací generovaných teplotními mapami můžete přemístit CTA (Calls To Action = výzvy k akci) pro maximální počet konverzí.

eCPC-uk-6

Maximalizujte své výdělky jako Amazon společník

I když je snadné začít s programem Amazon společníci, pokud se snažíte maximalizovat své příjmy, musíte věnovat nějaký čas sledování výkonu a vyhodnocování metrik svých kampaní. Sledování čísel a vyhodnocování metrik se však může zdát úmorné a časově náročné, zejména pokud se nezaměřujete na správné metriky.

Soustředěním se na výdělky za proklik zajistíte, že vaše úsilí bude zaměřeno na kampaně, produkty a firmy, které vám nabízejí vyšší příjmy. Použijte zde uvedené tipy ke zvýšení eCPC a zvýšení příjmů z partnerského marketingu.

Contents
Loading...